Slutet på början och börjar på något nytt



På måndag avslutar jag mitt arbete i Klockaffären, efter lite mer än 3 år. Bilden är från någon gång i början då jag precis blivit anställd. Tyvärr är de så att min praktik mer eller mindre tvingat oss isär. Eftersom min framtid är osäker just nu har min chef på klockaffären tvingats ta in en annan så att han inte ska stå helt utan personal om jag slutar om någon månad pga att jag får jobb på min nuvarande praktikplats. Dock är de ju inte säkerställt att ja kommer få jobb där ännu. De är tungt att inte veta vad som kommer hända, men de är såhär te tvingas bli.

 

Klockaffären har varit den arbetsplats som jag känt mig mest hemma på av de jobb jag haft. De är också överlägset den plats jag varit på längst. Då jag började där vet jag att allt jag ville va att ha ett jobb där jag kände mig trygg och hemma, ett jobb där jag kunde lita på mina medarbetare och få en fast punkt att hålla kvar vid.  Precis så har de också varit. Har haft en suverän chef som lyssnat på mig och varit öppen och ärlig mot mig. Har känt mig väldigt hemma och välkommen, har känt mig uppskattad och behövd. Jag tror de kommer bli svårt att hitta ett nytt arbete att känna sig så trygg på. För även om de många gånger varit osäkert om jag kunnat jobba kvar, så har jag alltid känt att personerna jag jobbat med varit mig trogna och ärliga.

 

Med andra ord är de med en liten tår i ögat jag lämnar Klockaffären bakom mig. Men jag hoppar på ett nytt kapitel nu och att jag får fortsätta livet på ett nytt jobb som uppfyller samma önskningar.

 

Tack P-A för den här tiden =)


Kommentarer
Postat av: Moster Gurli

Det lät ju tråkigt...hade du ingen möjlighet att få fast jobb där på klockaffären ?

2011-09-23 @ 15:24:26
Postat av: Martina

Nej tyvärr =(

De är massa detaljer med arbetsförmedlingen som gör att de blev bättre för han att ta in en ny tjej och ta bort mig. Väldigt sjukt system, men inget vi kunde göra

2011-09-23 @ 16:55:56
Postat av: Tina

Jag hoppas att du även räknar mej som en trogen medarbetare att kunna lita på. Utan att skryta så var det ju tack vare mej du fick jobbet, du var ju borträknad,en annan person var utsedd men hon sjabblade bort sej totalt i slut skedet och då var du den enda som vi kunde tänka oss utav alla svar som P-A fick på platsannonsen. Jag hoppas att det kommer att gå bra för dej med ditt nya jobb, och jag kommer givetvis att fortsätta hålla koll på dej.

Kram på dej

2011-09-24 @ 22:51:25
Postat av: P-A

Hej din bortskämda!

Det är inte alla anställda som jag har hämtat och kört till jobbet (inte ens Tina) men det har varit kul att jobba med dig. Du har kompletterat mig, när försäljarna har kommit har du alltid velat vara med ibland har du kommit på din fritid (å andra sidan har du säkert snackat till dig en klocka)( hur många klockor har du?) .Jag antar att det inte kommer att finnas många som har fler telefoner än du, nu när du jobbar med detta?

Före detta chef P-A

2011-09-26 @ 23:17:50
Postat av: Martina

HAHA!!! Nej jag har helt klart haft de bra. Får väll se om jag lyckas ta mitt körkort så kanske jag kan ta mig själv till jobbet sedan. Men jag har ju lyckats tjata till mig skjuts även nu till vintern hihi



Klockor får man aldrig för många av, tror alla dina anställda haft ett flertal klockor där hemma. Men kan lova dig att de används flitigt allihop =) För väll se hur många telefoner de bli framöver.



Lycka till med allt och tveka inte att höra av dig om de är något, skulle gärna hjälpa till om de är något!

2011-09-27 @ 21:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0