Ödet



Jag har lärt mig att livet kan förändras mycket hastigt, ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta. Hur gärna vi än vill så kommer vi aldrig kunna veta va som kommer att ske i framtiden. Vissa förbereder sig alltid på de värsta, och andra tar allt som de kommer. Jag har fått ett antal smällar av saker jag aldrig trott skulle hända, så jag kan va extremt vaksam. Men samtidigt måste man blicka framåt och våga hoppas och tro att allt inte blir till de dåliga. Precis som att man inte ska få för sig att ens bröllop som man planerat i hur många månader som helst ska bli perfekt, de kan fortfarande hända något oväntat. Vi kommer aldrig ha kontrollen över våra öden!

Då jag ser den här bilden kan ja inte låta bli och undra hur en framtida Martina kommer se ut. Jag undrar va mitt öde har att lära mig. Tror dock att de är bäst att inte veta, så kanske är de bättre att leva för nuet och inte oroa sig för morgondagen. Men tänk om något oväntat skulle hända som man skulle hantera bättre om man förberett sig? Ja, de är inte lätt att veta va som är rätt eller fel i den här frågan helt enkelt…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0