Tumme ner för Gaga

Jag vill börja med att påpeka att jag inte är någon Gaga-expert utan utgår ifrån mina egna uppfattningar. Till en början tyckte jag att Lady Gaga va riktigt grym, körde sin egen stil och va lagom cool. Man kunde inspireras och få idéer till kläder, smink o hår. Då  de gäller musiken tycker jag att hon hållit samma stil hela tiden och de är skön partymusik som lätt hamnar i huvudet. Dock har ju Lady Gaga själv ändrats lite på vägen.

Från att hon började som cool och tuff började hon dyka upp i bara konstigare o konstigare kläder. Bärandes på paraplyer och tekoppar som accessoarer. Någonstans här började jag känna att de blev lite för mycket. Kändes som om hon ville göra konstigare o konstigare saker bara för att få uppmärksamhet. Och jo de är väll skitsmart av henne att chockera för de är ju på de viset hon har blivit stor och världskänd. MEN någonstans måste man ju balansera så att man inte känns falsk och bara mediakåt. För lite så känner jag, att hon bara gör allt för uppmärksamhetens skull. För knappast kan de va lätt att alltid känna att man måste gå klädd som en rymdvarelse, och hur skönt kan de vara att täcka ansiktet med tyg och pärlor? De är en sak att ha scenkläder och showa, men privat? För mig blir de överspelat och jag har tyvärr tappat förtroendet för henne som artist. Hon har ju dock talang och kan sjunga, tänker nyskapande och gör hitt på hitt.

Det allra senaste har dock fått mig att undra ytligare. Hörde nått om att hon gjort nått skumt med ansiktet på radion. Och nu har jag förstått va de menar =P Trodde först att dessa ingrepp va enbart för hennes senaste musikvideo, men verkar som om dom är kvar. Finns flera exempel på då hon sett ut såhär. Så de verkar som om hon satt in någon typ av inplantat i sidorna av pannan, kindbenen och även i axlarna. Ni kan se på bilderna. Jag hade inte sett de där med axlarna då jag kollade på videon men nu på bilderna ser jag. Hon är dessutom ganska nerbantad just nu vilket gör att hon verkligen ser skitäcklig ut. Och de är detta som får mig att undra, va fan gör människan? Vad är grejen med detta, är de mer uppmärksamhet hon vill ha, funkade de inte med konstiga kläder längre? Är de någon som kan svara på detta så är jag nyfiken på o veta!

 

Tycker hon spårat ur helt och tycker typ synd om henne. Hon har ju dessutom erkänt att hon använder droger o alkohol, så hon mår nog inte så bra. Kanske skulle vara bra om hon tog ett break och sattes på avvänjning och togs bort från rampljuset ett tag!


Kommentarer
Postat av: mamman

Det var ord och inga visor det där Martina. Håller med dig totalt.



När inte de små förändringarna längre funkar, så accelererar det och blir värre och värre till dess hon tappat kontrollen. Den dag hon vaknar upp, med värk i hela kroppen och ärrad hud är det kanske för sent att ångra allt. De sitter där för alltid - minnena av maktbegäret. Inte kul alls.



Det är ungefär som en bergsbestigare. De börjar med små toppar och får en kick. Sedan måste de söka sig högre och högre och slutligen hamnar de kanske i Himalaya och ramlar ner och slår ihjäl sig. Alla gör ju inte det så klart men de dumdristiga :=/



Men vi är smarta vi, eller hur Martina. Bara en tatuering så där ibland. Det räcker som äventyr :D

2011-03-31 @ 22:35:24
Postat av: Martina

Jo de är sant, men de är ju så synd då hon va ganska söt i början och skulle kunna vara lika känd utan alla konstigheter. Och hon skulle säkert må bättre också. En tatuering är väll inget om man jämför.



Jag tycker om annorlunda och unika saker, tycker de är coolt med folk som vågar vara sig själva. Men som sagt så tycker jag att detta spårat ur och gått för långt. De är bara konstigt!!!

2011-04-01 @ 01:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0