Stängs en dörr, öppnas en annan


Bild lånad från google

Jag tror att allt vi gör och går igenom hände av en anledning, dåligt som bra. Många gånger kommer de något gott från de onda. Och om de aldrig hände något som va jobbigt, skulle vi då uppleva som där bra sakerna som bra? Kanske inte, va vet jag. Dit jag vill komma är, ingen kan styra framtiden, ingen kan styra ödet. De som händer, de händer och vi ska aldrig vara rädda för att möta livet.


Då jag va liten trodde jag många gånger då jag vaknade sent på nätterna att de va en tjuv i huset, allt knak och sus skrämde mig. Men redan då tänkte jag att OM de nu va en tjuv i huset så fanns de inget jag kunde göra så de va ingen ide att vara rädd. Och ibland inbillade jag mig spöken, men då tänkte jag att om ett spöke skadade mig så vore de uppenbarligen ödet. För ingen i hela världen har ju tidigare skadats av ett spöke, så de vore väll bara coolt att vara först hehe.


Detta kanske va värdelösa exempel, men de finns väldigt många fler. Väldigt många saker i mitt liv i alla fall faller på plats i efterhand och jag kan på nått vis förstå varför vissa jobbiga saker va tvungen att inträffa. Dom har kanske ändrat riktning på mitt liv, ändrat min uppfattning, fått mig att inse sakers värde, öppnat mina ögon för något jag tidigare inte sett. Tror säkert att ni håller med mig på ett eller annat sätt.


Och med tanke på de här så har vi ju aldrig något att vara rädda för, för de som framtiden bestämmer de kommer att ske vare sig vi försöker undvika de eller inte. Vi gör de kanske till och med sämre av att försöka undvika massa saker och gå omkring och oroa oss och vara rädda. Jag är ganska övertygad om att de är så. Önska jag kunde leva mer i nuet, glömma de som varit och se framåt. Eller kanske inte se framåt för mycket heller, för att oroa sig för framtiden är inte heller bra.

 

Vi ska självklart drömma och planera vår framtid, men inte mer än vi klarar av. Vi stöter på många problem genom livet, men oftast löser dom sig på ett eller annat sätt. De viktigaste är att vara lycklig här och nu, för imorgon kan de vara försent…


Kommentarer
Postat av: mamman

Dagens sanning!!! Det som hände igår är historia och går inte att ändra. Morgondagen vet vi inget om och allt eller inget kan ske. Idag - just nu - är det enda vi kan påverka genom våra val.



Drömmar är en del av livet och de kan sätta en guldkant på tillvaron, men de får inte ta överhanden så att verkligheten blir grå och tråkig.



Just nu drömmer jag om Paris :D och hoppas att drömmen blir verklighet och inget oförutsett inträffar. Håll tummen för mig och min dröm :D

2011-03-02 @ 10:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0