Rosa, vår och väldigt mycket Martina



Nu har jag äntligen fått upp min nya inredning så välkommen hem till mig =D

Jag har gjort massa små saker så ni får kika på bilderna. Jag har bytt gardiner och kuddfodral. De svarta kuddfodralen med döskallen har jag gjort helt själv, de blev väldigt bra faktiskt. Har dekorerat krukorna i fönstret och gjort en hatt åt min skalle. Har bytt ljusstakar och underlägg på bordet. Även köket har piffats till med lite rosa saker. Har hängt en rosa handduk på spisen och lagt dit en rosa matta. En rosa duk ligger även på köksbordet.



Nya ljusstakar på bordet som jag prytt med blommor nedtill



Här är de färdigt kuddfodralen. Har satt filt på ett färdigt svart fodral, sedan sydde jag en rosa rosett som jag gjorde svarta prickar på. Den ena döskallen har som ni ser gjärtan till ögon och den andra kors, detta kommer från green day som har dessa som symboler. De va väldigt lätt att göra kuddfodralen och de blev väldigt snygga




Min tofs som jag gjort av ett fransband, rullat ihop och limmat med limpistol. Tärningen är gjord av papp och sedan inklädd med vitt filttyg, sedan har jag tryckt svarta prickar på de. Allt satte jag ihop med limpistol och smala rep.




Detta är de gamla krukorna som jag klätt in i helt vanligt inslagningspapper och sedan knytit ett sidenband runt. Har även lagt vita stenar i krukan som dekoration





Min kära döskalle som på jul bär en tomteluva har nu fått sig en hatt. Hatten är gjord i papp och skumpapper (vet inte vad de heter egentligen). Efter att jag satt ihop de med limpistol målade jag den och sedan klippte jag ut en remsa filttyg som jag målade schackrutigt (älskar schackrutor) som jag sedan limmande på.





Mitt lilla kök fick sig en liten makeover också, ny matta och handduk =)





Bordet i köket. Har planterat en ny blomma i krukan på bordet och köpt ett rosa underlägg. Har även pyntat med lite plastblommor här =)



Hoppas ni tycker de blev fint och att ni kanske får lite inspiration att göra om i era egna hem ;)


Tycker man blir glad av lite färg precis som man blir glad av våren som kommer med solstrålar, så jag är väldigt nöjd med mitt nya hem. Skönt att byta bort att de röda som va kvar sedan jul. Nu är de vår!!!


Kommentarer
Postat av: mamman

Oj vad det blev fint. Att du orkar, och utan att bli trött dessutom :=/



Vet du vad, jag tror du får börja jogga eller nåt. Så du kan sova. Du sitter och knåpar så hjärnan går på högvarv hela tiden, medan kroppen är stilla. Du måste vända på det en stund och ta mp3n och springa med tom hjärna en stund innan läggdags :D



Gillar allt :D

2011-03-27 @ 10:53:00
Postat av: Linda

Eller följa med mig och träna ;) idag är det jympa på schemat, kl 17 :D

Vad fint du har gjort i din lägenhet!

2011-03-27 @ 12:54:14
Postat av: Nathalié- Extrem barnlängtan

Urmysig lägenhet du har! Älskar rosa, så du har verkligen inrett allting med stil och med perfektion :). Men du har ju öga för sådant! Nu ska jag gå och lägga mig, kunde inte sova, haha, har pratat med sambon om roliga minnen som jag minns från vår tid när vi umgicks som mest som barn :). Mjölkpaket, pepparkakor av pärlplattor, kojan/lekstugan, gungan som gick sönder när jag åkte på den haha och framförallt våra roliga spökjakter ^^

2011-07-06 @ 06:38:32
URL: http://yarp.blogg.se/
Postat av: Martina

Hehe, när gick du o la dig egentligen =P står ju du skrev detta halv 7? Du sover när andra går upp du, de låter som mig en dag som jag inte jobbar =D



Älskar också rosa, jag kände att jag va tvungen att inreda med rosa medan jag bor själv och kan göra vad jag vill. Tror inte koffe skulle uppskatta ett rosa hem ;D

2011-07-06 @ 18:34:28
Postat av: Martina

Hehe, när gick du o la dig egentligen =P står ju du skrev detta halv 7? Du sover när andra går upp du, de låter som mig en dag som jag inte jobbar =D



Älskar också rosa, jag kände att jag va tvungen att inreda med rosa medan jag bor själv och kan göra vad jag vill. Tror inte koffe skulle uppskatta ett rosa hem ;D

2011-07-06 @ 18:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0