Burbygge och tillökning

Nu har vi gjort klart den nya buren så idag har jag målat och monterat nät i den. Tycker den blev jättefin, kommer vara öppen o lätt att städa. Jag kan även avslöja att jag troligen kommer skaffa lite tillökning i form av en liten kaninunge.

Jag har länge velat ha en kanin efter att ha läst en hel del om inomhuskaniner i både böcker o på nätet. Innan jag köpte marsvinen funderade jag på att köpa kanin istället. Har tidigare uppfattat dom som supertråkiga djur, men efter lite läsning har jag nu helt ändrat uppfattning. Och eftersom marsvin och kanin går bra ihop och äter i stort sett samma saker så tänkte jag ta tag i saken. Min längtan efter en liten bebis lär ju få vänta ett antal år till, så jag behöver ha någonstans att göra av mina mamma-instinkter. Mina djur får vara mina bebisar tills vidare, och då jag sa de till Koffe såg han nöjd ut och tyckte absolut jag skulle slå till på en kanin =P haha. Så vi får se hur den planen går och när de blir. Först ska lägenheten säkras, sladdar o eluttag ska ordnas så de inte kan vara farliga. Bur i lagom storlek har jag ju i alla fall klart =D


Kommentarer
Postat av: mamman

Oj vad fin den blev. Och vilken fin form :D Den gillar jag. Du får ta patent så ingen snor din idé ;-)



2011-06-28 @ 09:32:25
Postat av: Anonym

hehe...jag har ju snott den från första början =D

2011-06-28 @ 11:47:06
Postat av: Anne

väldigt fin bur :)



Åh ska du skaffa tillökning ^^ vad mysigt, glöm bara inte att ta bild på den söta kaninen i såna fall så att en annan också kan få se :)

2011-06-29 @ 07:44:31
URL: http://mumintrolletartblog.wordpress.com
Postat av: Maria

Hej

fin bur vi vill bygga en liknande till våran kanin :) Har du tips ritning?

2012-05-26 @ 21:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0