Naglar


Gjorde lösnaglar förra veckan och tänkte att jag skulle visa hur de ser ut...

Istället för hela lösnaglar använde jag mig av "tippar", alltså bara toppen på nageln. Som ni ser på första bilden så är nageln väldigt lång och har en kant in mot nagelbanden innan man gjort i ordning den dvs. klippt och filat ner den. Lösnageln blir tillslut så nunn att den ser äckta ut, som på bild 2. Innan de är klart penslar man naglarna med gele och en spray som gör att dom blir hårda. Därefter kan man måla dom. Tyckte de blev väldigt bra denna gången. De viktigaste i hela prosessen är att tänka på att man ska fila skarvarna ordentligt så de inte syns.


Kommentarer
Postat av: Tina

Jo, naglarna är snygga men klockan är ju SKITSNYGG!!

Är det en Guess? Men jag ska inte köpa fler klockor, jag får slita på de jag har.

2011-01-19 @ 21:44:05
Postat av: Tina

Jo,naglarna är snygga, men klockan är ju SKITSNYGG!!

En Guess? Jag ska inte köpa fler klockor, får slita på de jag har.

2011-01-19 @ 21:47:44
Postat av: mamman

Men fy 17 vilket jobb du lägger ner på NAGLAR. Orka :=/. Men snyggt blev det ju, det kan inte förnekas.

2011-01-19 @ 22:08:12
Postat av: Martina

Haha, ja den klockan är en riktig godbit ;D En Mark Eckö är de, köpte den på Ketonic då vi va där. Jag vill dock ha meeer klockor, är riktigt sugen =P



Vill man bli fin får man lägga ner lite tid mamma =)

2011-01-19 @ 22:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0