Fredag och helg



Imorgon är de fredag och då får jag träffa Koffe igen =D Wiii. Jag ska troligen åka till honom, är inte riktigt bestämt ännu. Har inte sett han sedan i måndags morse innan han åkte o jobba så jag längtar jättemycket. Har ju haft fullt upp och målat som aldrig förr den här veckan så har knapt haft tid att tänka. Men nu då det snart är fredag längtar jag massor. Denna helgen har vi inget särskillt planerat, blir nog väldigt lugnt tror jag. Koffe jobbar lördag förmiddag dessutom. Så jag gissar på att de blir mat och film någon kväll, vi ska även försöka gå på bio. Fick ju biobiljetter i julklapp och jag vill se senaste Narnia så hoppas att den går en vettig tid. Sista jag kolla gick den kl.16 på helgen och de är kanske inte den tiden man helst går på bio. Men vi får väll se, händer de inget annat får de kanske bli eftermiddagsbio.

Måste berätta att jag är lite stolt över mig själv, jag har inte använt plattång på typ 2 veckor vilket är otroligt. Använder den ju nästan varje dag annars, men har låtit håret ha sitt självfall senaste tiden. Dock börjar jag tröttna på de lätta lockarna i håret och imorgon ska jag platta håret har jag bestämt. Kul att variera sig, minns ju knappt hur ja ser ut i plattat hår, och jag får ju inte tappa greppet om min kära plattis ;)

Den här veckan har varit riktigt bra förutom min jobbiga hosta och att jag kännt mig grymt sliten. Har målat varje dag och tyckt de varit jättekul, gjort allt i min egen tackt och bara haft de bra. Skulle kunna leva som konstnär tror jag, men dock är de bra att komma ut ibland och träffa lite folk. Då man går inne i målarkläder hela dagarna blir varken håret tvättat eller sminket fixat. Och även om man duschar känner man sig inte fräsh ändå eftersom att man inte klär på sig snygga kläder eller fixar sig. Och de är ju ingen mening och fixa sig för sig själv heller. Men imorgon ska jag sminka mig och göra mig fin =D Tycker de är himla kul att sminka sig faktist, en ganska avslappnande sysselsättning som man kan variera från allt mellan 10 minuter till 2 timmar. Så imorgon blir de upp o duscha, sedan smink och hår. Efter det blir de nog mat och målar pause =P och sedan innan ja åker mot skara blir de att klä på sig o packa lite.

Trevlig helg allihopa =D


Kommentarer
Postat av: mamman

Stööööööööööön. Jag vill också ha en sådan där tillvaro. Låter kul ;-).

Skippa plattången för jag tycker ditt hår är mycket finare med de små krökarna :D



Ha en fin helg och hör av dig om det är något. Men nu har jag ingen nyckel så... hm

2011-01-21 @ 09:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0