Ett vykort från framtiden?



Idag tänkte jag skriva lite om drömmar. Drömmar är fantasier och inga mål, klart att man vill att sina drömmar ska slå in, men drömmar har inga gränser.


 Jag slutade drömma för ca 1,5 år sedan, jag kom till en punkt då jag gick igenom mycket och ja ville inte bli besviken på framtiden. Så jag la alla mina drömmar år sidan för att fokusera på det som hände just då. Nu drömmer jag dock igen, och de tycker jag att man måste göra. I drömmarna är vad som helst tillåtet och man är fri till att känna vad man vill. Jag fantiserade lite vilt och funderade lite på hur mina drömmar om framtiden såg ut.

 
Jag antar att då förhållanden tar slut drar man slutsatsen av att man kommer dö ensam och aldrig gifta sig o få familj, vilket jag gjorde hehe. Men nu känner jag att jag vågar släppa in de drömmarna igen och jag hoppas verkligen att någon sätter en ring på mitt finger, att någon vill ge mig mitt sagobröllop och allt de där som hör till. De är något som skulle göra mig så otroligt lycklig och framförallt stolt, stolt för att jag funnit någon att dela mitt liv med. Ska jag gifta mig så ska jag göra de med hopp om att de ska förbli så livet ut. Tycker de är fel då unga förlovar sig hit och dit med billiga ringar för att efter ett år bryta upp. På så vis vill jag att ringarna ska ha ett värde, för då vet man att de är på riktigt och båda två kan nog känna sig lite säkrare.  Självklart kan man ha enkla ”billiga” ringar men vill man ha diamanter så tycker jag att de är ett tillfälle då det är värt att spendera lite extra, för de där ringarna SKA man bära livet ut!


 Ja, så när jag är gift och haft mitt drömbröllop vill jag självklart ha en liten rocker ;) Jag vill ha två barn eller mer, anledningen är att jag tycker att de skulle vara väldigt ensamt att va ensamt syskon.  Vet ju själv hur stor glädje jag har av mina syskon och va tomt de skulle vara utan dom.


 Vart ska vi bo då? Självklart ska jag bo på landet, gärna en större gård i stil med herrgård. Antar att de är lite svårt att flytta till mindre än va man är uppvuxen med =P Jag älskar de stora gräsmattorna hemma och all natur, inga grannar och lugnet utanför dörren. Jag har länge kunnat tänka mig att bli bonde, men har alltid sagt att jag inte vill bli en typisk bondtant. Åtminstone inte till en början =P Jag vill blir en söt bondflicka i avklippta jeans och knuten skjorta. Har drömt om en rosa traktor väldigt länge, så blir jag bonde ska jag fasen investera en traktor och göra den rosa och tjejig hihi!!!


 Jag vill ha en hund, och de är ju perfekt på landet. Så jag ska ha en söt lite mops, tycker de är så himla charmiga. Men jag vill även ha en lite mer sprallig supersöt hund, och den svarta hunden på bilden är ju sjukt söt. Folk rynkar dock på näsa då man säger Chihuahua, men jag viste faktiskt inte att de va en Chihuahua innan jag kolla upp de. Den måste dock vara långhårig! Kristoffer är dock inte lika inne på småhundar som jag är, en mops har jag lyckats övertyga han om, eller ev. en fransk bulldog. Men han vill ha en mer manlig hund, så vi får la ha tre hundar då =D


 Sedan måste jag ju ha en shoppingbil, och de har länge varit givet att de ska vara en Chrysler. Tycker de är skittuffa, riktigt ball bil. Så en sådan får de nog bli till shopping, en svart med tonade bakrutor och stora kromfälgar. Men så har jag o koffe diskuterat att vi måste ju ha ”en-bil-att-köra-ungarna-i-till fotbollen” också, men ganska snart insåg vi att våra ungar inte ska hålla må med någon jäkla sport. Så vi ska ha en Hummer att köra dom i till spelningarna och repningarna istället haha. Och med tanke på att varken ja eller koffe har minsta sportintresse så får man väll hålla alla tummar o tår att våra eventuella barn inte får nått heller hehe.


 De va väll ungefär de jag satt o drömde om just nu, men självklart finns de drömmar om resor, tatueringar, inredning, hus, mer djur, motorcyklar och mycket mer. Jag ska förresten ha små getter på min bondgård också, de har jag bestämt sedan länge de också =D



Nu har ni fått en lite inblick i vad som snurrar innanför mitt pannben, eller kanske snurrar drömmarna i hjärtat och inte i hjärnan?

 


Kommentarer
Postat av: Anne

Ååååh, vilka underbara drömmar du har :) visst är det härligt med drömmar ? Man kan tänka hur fritt som helst och man har den där mysiga fantasin inom sig som värmer en när saker kanske känns lite grått :)



Jag är själv en stor drömmare, jag drömmer om mycket :)



Så fortsätt att drömma, man vet ju aldrig, en dag kanske nån av dom där drömmarna slår in ;D Men oavsett vad, så är det nog ganska nyttigt att drömma :)

2011-01-25 @ 16:00:37
URL: http://mumintrolletartblog.wordpress.com/
Postat av: Martina

Ingen av just de här drömmarna är väll helt omöjliga att uppnå, så jag får hoppas allt jag kan ;) Du får skriva ner dina drömmar på din blogg så jag får läsa dom också =D Kul att höra va folk har för drömmar egentligen, dom kan ju vara så himla olika, vissa jättestora och andra lite mindre, och andra totalt overkliga =P

2011-01-25 @ 16:21:41
Postat av: mamman

Hihi. Vilka drömmar du har. Du glömde en viktig detalj i det där huset. En inbyggd städperson :D. Mycket praktiskt då städa är det mest tråkiga av allt.

Och jag undrar jag hur den framtida maken ställer sig till en rosa traktor. Du får nog köra den alldeles ensam :D

Gällande hund så anser jag att en Labrador är det enda rätta på en fin gård. Så det så. Mopsar och Chihuahua göre sig ej besvär ;-)



Så nu får du börja spara pengar så du kan förverkliga något av allt du drömmer om.



Själv drömmer jag bara om att åka bort. Till varmare trakter. Sol och fina promenader - det är vad jag drömmer om.



2011-01-25 @ 17:16:17
Postat av: Anne

Ja jag får väl oxå sätta mig ner och skriva mina drömma på bloggen... kanske man kan göra i morgon om man får lite tid till övers :) Har faktiskt aldrig skrivit ner mina drömmar innan så vet inte om det kommer bli lätt eller svårt att få ner allt i sammanhängande meningar, hehe :P Men försöka ska jag :)

2011-01-25 @ 17:45:38
URL: http://mumintrolletartblog.wordpress.com/
Postat av: Martina

Mamma, om jag blir hemmafru så får ja nog se till att städa... och om inte annat ska jag ju ha en man som HJÄLPER TILL med sådant ;) Och angående min rosa traktor så självklart är den tänkt bara till mig =D jag får ha min rosa deutz fahr och koffe sin gröna john deere ;D haha

2011-01-25 @ 21:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0