Ett av mina mål 2011!


Berättade tidigare om en lista jag gjort med mål jag har för 2011. Nu tänker jag avslöja en av punkterna, jag ska ha en utställning med min konst =)

Redan förra året började jag fundera på de, men de tar ju sin tid att få ihop ett antal tavlor. De va först förra året som jag började måla tavlor på allvar, jag hittade min stil. Eller kanske ska jag säga att den kom till mig? För rätt som de va när jag målade viste jag va jag ville. Jag träffade även andra folk som va i min ålder som målade och de inspirerade mig. 

Jag har alltid skapat från känslor och fantasier i huvudet, jag jobbar bara när jag själv känner för de och tvingar sällan fram nått. De får bli när de blir och därför har jag heller inte stressat fram massa tavlor. Jag är uppe i ca 11 tavlor tror jag så antalet börjar närma sig. Vet inte hur många jag vill ha klart för utställning, men kanske runt 15st! Jag känner dock att de börjar närma sig och snart är jag nog redo =D Vet att de är svårt att "slå" som konstnär, och vet att man måste ligga i en längre tid för att göra sig ett namn. Men jag måste ju testa i alla fall, om inte annat så är de ju lite spännande.

Kommer självklart meddela när de är dags för vernisage, men ännu är de ett antal månader kvar, kanske fram mot sommaren?


Kommentarer
Postat av: Anne

Åh att ha utställning är nått jag oxå viljat göra i några år, men jag har aldrig riktigt förstått hur man går till väga för att fixa en utställning?



Vore ju liksom en kul grej att testa på :)



Jag önskar dig lycka till :)

2011-01-20 @ 07:17:25
URL: http://mumintrolletartblog.wordpress.com/
Postat av: Martina

Tackar =D



Har en del kontakter så att jag kan fråga dom om hjälp, tror inte de är så svårt egentligen. Man tipsar tidningen så de kan sätta in en öppetider och fixar en lokal. Och lokaler finns de gott om =) Men vi får se när de närmar sig =)

2011-01-20 @ 11:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0