Lycka i mitt liv



Min största motgång är min trasiga insida. Att be om hjälp då man har de svårt är inte lätt, att inse hur svårt något är och att försöka göra något åt de är tungt. Jag har gått i motvind, och även då jag försökt byta riktning har stormen ständigt blåst rätt i ansiktet. Jag har många gånger bara velat vända och ge upp, men med stor lycka kan jag nu säga att jag har hittat en medvind.

 

Allt vad tillit och tro på andra människor har under flera år varit som bortblåst, vilket har gjort de svårt för mig i många sammanhang. Jag kan inte säga att jag litar på folk helt och hållet nu heller, men jag har kommit en bra bit på väg. Jag har insett att om man som jag vill gifta sig och skaffa barn så måste man ha största förtroende för den man gör de med. Åtminstone är de så för mig. Mina barn skulle aldrig få en pappa som jag inte litade på skulle skydda oss till 100% och värdera oss högst i världen, jag skulle inte kunna gifta mig med någon som inte delar den åsikten.

 

Jag har gjort mycket dumt, sagt dumma saker och handlat helt idiotiskt pga min osäkerhet och rädsla. Jag står för sånt jag gjort även om jag inte är stolt över de, men jag hoppas ingen dömer mig för livet för de. Jag har trots allt mina anledningar. Med tiden har jag växt och jag kan se vissa saker klarare nu än va jag tidigare gjort. Livet blir så mycket enklare när man kan känna i hjärtat vem man är. Omringa dig aldrig av dåliga människor, i vissa fall behöver människor förtjäna att ha en som vän. Ibland får man vara egoistisk, för detta är ditt liv och ingen annan bör få förstöra de.

 

Idag är en helt vanlig dag, men jag känner mig väldigt lycklig! Ibland har jag svårt att se och släppa in de, men jag har så mycket att vara tacksam för i mitt liv. Har en hel och fantastisk familj, tänk så många som inte har de. Jag har ett nytt jobb på gång och ett nuvarande som jag trivs väldigt bra på, jag har en underbar pojkvän, världens finaste djur, en fin lägenhet, dator och tv, fina vänner. Jag har en otrolig garderob med kläder och skor, äger hur mycket smink som helst. Har ett litet paradis på landet där jag kan slappna av och njuta av naturen. När hjärtat mår bra och kroppen ler är de lätt att se allt som man har lyckan att få ha. Så jag är väldigt tacksam!!!

 

Jag har skrivit texter och musik i många år, men de va flera år sedan nu som jag hade ork och lust. De är en terapi för mig att skriva och få ut vad jag känner. Jag kände att jag behövde skriva om slutet på de jag gått igenom. Och såhär ser texten ut just nu, har inte rättat den eller så men tror att de mesta ska vara rätt!


Kommentarer
Postat av: Koffe

bra skrivit o fin text, undra när ja ska får höra när du sjunger bara? :)

2011-08-19 @ 23:15:09
Postat av: Martina

Tack =) De får du höra när dina förväntningar är så låga att jag kan känna mig någorlunda bra ;D

2011-08-19 @ 23:22:11
Postat av: Nathalié - Tävlingar i bloggen just nu!

Underbart skrivet, Martina. Du har talang & du förtjänar att vara lycklig! Och det som är mest skönt att läsa är att du är glad över det du HAR, man ska inte sakna saker man inte har, man ska vara glad över det som finns i ens liv här & nu <3.

2011-08-20 @ 01:33:40
URL: http://yarp.blogg.se/
Postat av: Martina

Ja, man blir nog lätt blind över hur ens livssituation ser ut. Sen så varierar de ju väldigt från person till person. Jag har de väldigt bra, men de betyder inte att Jag inte kan må dåligt, även om De finns många som har de sämre. Men just nu är jag lycklig över att må så bra som jag gör =D och man bör ju leva för nuet =D

2011-08-20 @ 02:17:56
Postat av: mamman

Säger som de andra: Bra skrivet och jag hoppas och önskar att detta är dagens sanning. Må det förbli så här alltid :D.



Klart du får dina dåliga dagar som alla andra men det behöver ju inte betyda bottenkänsla ...



Sköt om dig :D

2011-08-20 @ 11:23:26
Postat av: Nathalié - Tävlingar i bloggen just nu!

Tack för din fina kommentar <3. Finns!

2011-08-21 @ 12:36:28
URL: http://yarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0