The Big 60

Nu har jag satt ihop lite bilder från i lördags och det stora 60års kalaset =D De 36 gästerna anlände klockan 18 och togs emot med en välkomstdrink i form av champagne. Drygt en timme senare serverades maten, kallskuret, massa frukt, sallad, kex och ost, potatisgratäng och valfri dryck. Själv drack jag vitt vin till maten. Maten va supergod =D

 

Efter lite prat efter maten va de sedan dags för tårtor, kaffe och likör. Efter tårta och tal blev de godis, chips, frukt, chokladaskar och massa gott, och även drinkar av olika slag. Efter de minglades de och pratades. Malva nattades och somnade bums sin första natt borta. Så duktig liten tös. Hon fick även äta tårta helt själv under kvällen, och hon tjuvade även lite från min tallrik hihi


Vad gick fel då? Eller fel o fel, vad satte sprätt på saker. Tydligen tappades en tallrik o 2 glas i golvet =P En champagne bestämde sig för att spruta ut då vi öppnade den så hela diskbänken blev blöt. Och till sist så lyckades Ulf slå på spisen då han stod lutad mot den. På spisen stod en träbricka som börja ryka och de osade bränt lång väg haha. Kvar på brickan finns nu ett runt svart märke ;D

 

Runt halv 3 åkte sista gästerna hem. Vi satte oss och pratade och pappa öppnade sina presenter. Av oss fick han OCH mamma en resa någonstans i Sverige. Dom får inte veta vart vi ska för än de får sde själva, så någon gång i sommar bär de av =D Runt 4-5 någon gång somnade vi lagom snurriga. Och vaknade vid 9 ännu snurrigare och illamåendes XD hehe. Men efter frukost och lunch kändes de bättre. Men jag o Koffe lyckades ändå somna efter maten någon timme. Man va ganska seg resten av den dagen kan jag meddela.

 

De va en fantastisk helg och ett jättekul kalas =D Mycket lyckat, tusen tack mamma o pappa!!!


Kommentarer
Postat av: mamman

Oj vad många fina bilder du tog. Jag som inte ens fick fram min kamera. Hoppas jag kan få dina bilder så småningom. Kanske på memostick idag???

2011-04-05 @ 10:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0