Älska dig själv...



Den senaste tiden har jag insett något som andra tidigare försökt få in i mitt huvud. Om de varar återstår att se, men de har med självkänsla att göra. Och när jag känner o mår såhär blir jag väldigt glad =D Ibland måste man se saker från andras vinkar och lyssna på vad andra säger. De är absolut inte lätt, men får du in det i din hjärna kan livet bli mycket lättare. Att höja självförtroendet är svårt, de är väldigt tufft. Men de går, men de tar tid. De är svårt att tro på sig själv.

 

I de här landet klassas de som egoistiskt att tycka om sig själv, att gilla hur man ser ut. Men hur bra mår man inte av att gilla sig själv? Vi borde ju uppmuntra folk till lite mer egoism. Är du lycklig syns de på dig och smittar av sig på din omgivning. Varför borde vi inte kunna vara stolta över vilka vi är utan att de ska skapa avundsjuka o liknande hos de vi har omkring oss? Säger inte att jag själv aldrig är avis eller så, men har vi något så ska vi väll vara stolta för de.

 

Vi alla är unika och vackra på vårt eget sätt! Och glöm inte att de är de där udda sakerna som gör oss vackra, som gör oss till oss, de är dom som gör oss vackra och speciella!!! Älska dig själv ♥


Kommentarer
Postat av: Anne

så himla bra sagt martina :)

2011-04-07 @ 07:56:38
URL: http://mumintrolletartblog.wordpress.com/
Postat av: mamman

Absolut. Det där var dagens sanning Martina.



Men så var det det där med genomförandet. Mycket lättare sagt än gjort. Det kan jag skriva under på.



Minns när jag fick mitt drömjobb här nere i Västergötland. Vilken glädje och vad jag blev uppskattad och vad jag älskade mitt jobb med allt vad det gav mig och vad jag fick göra.

När jag så kom hem och besökte människor jag umgåtts med i Norrland, och berättade om allt fantastiskt som hänt mig så blev jag verkligen tillrättavisad. Av min pappa av alla människor. :-(



Det var inte OK att "skryta" med hur bra man fått det. Jag fattade inget. Jag skröt väl inte, utan ville berätta vilken tur jag haft och vad glad jag var för att andra skulle få del av min glädje. Men se det var absolut inte OK enligt min pappa.



Hoppas du Martina förstår att jag vill veta ALLT om din glädje så jag får del av den. För JAG tycker inte det är skryt när man berättar och är nöjd med sig själv. Så det så :D

2011-04-07 @ 10:30:36
Postat av: Martina

De va säker ännu mer tabu förr kan jag misstänka, de börjar väll bli lite okej nu för tiden. Men avundsjuka och svartsjuka kommer säkerligen alltid finnas. Man får väll känna sig för vilka man säger saker till o inte. Vissa förstå andra inte. Men nu vet jag att jag kan skryta inför dig då mamma ;D

2011-04-07 @ 12:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0