Sömnlösa nätter och drömmar



Efter många sömnlösa nätter blir de en del tänk. Då jag inte kan sova brukar jag försöka komma på något att planera, de gör de lättare att ligga still för att tillslut somna. Senaste tiden har tankarna gått väldigt mycket åt inredningshållet och jag har planerat och funderat om hur jag skulle vilja ha mitt framtida hem. Och nu börjar stilen falla på plats och tankarna går ihop. Så nu längtar jag så otroligt mycket efter att få flytt till hus, åh så kul de skulle vara!

 

De är lite svårt att beskriva stilen jag satt ihop, men ska försöka. Jag vill ha ett lyxigt hem, stiligt men ändå kunna ha en del småprylar. Gamla möbler är snyggt men tycker de kan få hemmet att kännas smutsigt och gammalt på nått vis. Jag vill ha något modernt och fräscht. Så gamla möbler i ny tappning, gärna svartmålade med ett snyggt tyg, alla guldbeslag och sånt utbytt till silver. Jag vill kunna kombinera gammalt och nytt utan att få de att bli rörigt. Har för länge sen insett att svart och vitt är bra kulörer att jobba med eftersom att de är som de är, ett träslag är svårt att byta och kan variera mycket. Möbler och väggar och sånt ska alltså helst gå i vitt, svart och silver. Jag är inte främmande för färger med tycker de kan va bra att hålla en enkel bas och istället lägga färg på detaljer.

 

Jag vill ha en personlig prägel på mitt hem, vill att folk ska känna att hemmet speglar min och min eventuella sambos personligheter. Och om man utgår ifrån att koffe är min sambo ;) så skulle dom här detaljerna kunna vara tatueringsmotiv och rockprylar. Så kanske lite coola LP-skivor, filmprylar, en tatueringsmaskin, mina tavlor, döskallar, nitar, skinn, ja sånt som hör rocken till helt enkelt. Åh de kliar i fingrarna när ja tänker på de, skulle kunna bli så grymt. Dock vill jag inte att hemmet ska se ut som två tonåringar som gått crazy på inredningen, utan de ska fortfarande vara snyggt även om vissa kopplar döskallar till pojkrum. Ni får se den dagen, de kommer bli bra!

 

Bara för att jag säger att min hem ska vara lyxigt betyder de inte att de ska vara dyrt. Jag tänker väldigt mycket i möjlighetens-banor. Vissa saker kan man köpa på auktion och göra om, andra saker kan man göra själv, men självklart är de även vissa saker som kommer kosta pengar. Man får drömma utanför gränserna också, men då jag planerar så tänker jag sånt som är möjligt. Fast jag brukar ju göra saker själv som jag inte kan köpa eller som inte finns att köpa, så vill jag ha nått så löser de sig säkert =P


Kommentarer
Postat av: mamman

Och jag förmodar att huset ovan, bara är en liten detalj som går att byta ut. Eller? ;-) Jag skulle då aldrig kunna förmå mig till bo i ett sådant där kråkslott. Nä en trea i stadens utkant det är nog modellen så man ser träd och fria rymden utanför fönstren :=)



Ser fram emot att följa med utvecklingen av ditt framtida hem, och det är inte någon brådska med det heller (hoppas jag).

2011-03-09 @ 13:22:17
Postat av: Martina

Nopp, räknar inte med att detta ska ske så snart. De är som sagt ett livsmål som jag satt upp att en dag ha en speciellt hem. Men i staden kommer de nog inte att ligga, landet är bra mycket skönare

2011-03-09 @ 17:29:58
Postat av: Hermannsonja

Very nice site. Well laid out.

2011-10-10 @ 15:15:15
URL: http://hermannsonja.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0