Fredagens planer


Dixie i morse. Hon har blivit stor min lilla tjej, men fortfarande lika olydig hehe. Men kan inte låta bli att le när jag ser henne ligga på golvet, tycker att hon är så söt då hon häver sig med bena rätt ut =) På dessa bilder kan ni även se hur långhårig hon blivit på vissa ställen.

Äntligen fredag! Ikväll ska jag ha en riktig myskväll för mig själv =) Jobbar till klockan 18 ikväll, efter de ska jag åka och handla lite mat. Har varit till systemet en sväng nu på lunchen och köpt lite gott. Va tänkt att jag skulle träna efter jobbet ikväll, men upptäckte att gymmet stänger 18:30 på fredagar, buhuu! Så ja får nöja mig med att bara vara onyttig idag ;)

 

Har tänkt att ta ett skönt bad då jag kommer hem ikväll med lite tända ljus. Efter de tänkte jag laga en god middag bestående av potatisgratäng, någon form av nötkött, någon god sås och sallad. Till detta tänkte jag servera en flaska rött vin. Jag dricker i vanliga fall inte rött vin, men av någon anledning har jag blivit sugen på nötkött och rött vin. Lite konstigt, men ja har fått sådana infall förr. Har exempelvis aldrig gillat ananas, men så helt plötsligt tyckte jag om de. Kallas de att växa upp tro ;) hehe. Till middagen blir de nog även någon bra film om ja känner mig själv rätt.

 

Bara för att man är själv en fredagskväll behöver man inte deppa ihop. Jag har inte tid att deppa, har inte lust att vara ledsen och uttråkad. De är mycket stress runt mig, men jag försöker hitta kvalitetstid och ro i mitt privatliv ändå. Känner att jag fått lite mer grepp om situationen nu och kan stänga av en del av de när jag kommer hem. Försöker att inte tänka när jag kommer hem utan bara fokusera på att vara. Brukar vara värdelös på att stänga ute känslor och så, men har överraskat mig själv senaste veckan och kunnat leva hyfsat oberört.

 

Trevlig kväll på er alla!

 

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas du får en mysig kväll! Själv ska jag plugga ett par timmar till innan det blir fredagsmys. Känns lite motigt bara att stänga in sig i datarummet när Daniel ligger i soffan och myser med en febrig malva och tittar på nalle puh. Men men skolarbetet görs inte av sig självt :) Hoppas malva är frisk till på söndag så vi kan ses på Sköttorp.

Kram <3

2011-09-16 @ 16:54:26
Postat av: Martina

Men oj då, är lilla Malvis sjuk =( Inte roligt! Förstår om de är jobbigt att plugga då, men ikväll får du unna dig lite kvalitetstid åt din man och dotter tycker jag. Glöm inte att du måste vila mellan pluggandet, annars orkar du inget pluggande alls tillslut. Trevlig helg på er och hoppas malva piggnar till. Kramis

2011-09-16 @ 17:09:11
Postat av: Nathalié -Extrem barnlängtan.. och snart händer det <3

Ja skorna är underbara! Men ja, det finns liknande på Skopunkten också ;). Ha en bra helg, Dixie är ju så himla söt!



Kram

2011-09-16 @ 21:29:22
URL: http://yarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0