Full fart

Igår då jag kom hem försökte jag ägna så mycket tid jag kunde åt mina djur och främst Dixie som behöver lära sig att känna sig trygg o säker i sitt nya hem. Hon fick skutta fritt i lägenheten och utforska lite på egen hand. Hon hälsade lite på en nyfiken Raiya som kikade ut ur sin bur, Emira verkade inte orka bry sig =P Grisarna är ju dock större än Dixie just nu så hon är nog lite rädd för dom ännu, men nyfikenheten finns där.

Satte in Dixies toalåda i buren igår också. Så nu jobbar jag även hårt på att försöka få henne rumsren. Man samla upp alla pluttar och lägger dom i toan och sätter henne där, och tillslut är de meningen att hon ska förstå att de är där hon ska göra sina behov. Men jag lär nog få samla pluttar ett tag till innan hon lär sig =P



Jag är glad att de är liv i henne i alla fall. Efter ett tag på golvet så kände hon sig lite säkrare och sprang i full fart. Skuttade och sprätte med bakbenen och sedan iväg. Riktiga glädjeskutt =D


Kommentarer
Postat av: mamman

Vilken sötis :D Det ser ut som om tänker också så dum är hon inte. Ska bli spännande att se hur hon utvecklas. Det finns ju även tävlingar för sådana som hon vet du. :D

2011-07-05 @ 12:09:46
Postat av: Martina

Ja du har ju inte fått träffa henne ännu =/ kanske kan komma hem till helgen =) så kan hon få springa MYYYCKE ;D

2011-07-05 @ 13:00:18
Postat av: Nathalié - Extrem barnlängtan

Guud vad söt! Vill också ha kanin eller marsvin, men med en stor ivrig hund här hemma blir det svårt ^^.



Kram

2011-07-05 @ 21:37:14
URL: http://yarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0