Snöröjning, en tyst aktivitet


(Bilden har inget med inlägget att göra)

Igår va en av de där kvällarna som jag hade svårt att somna. Runt 3 på natten hör jag ett buller, och eftersom jag ändå inte kan sova gick jag upp för att kolla ut. Ser dock inget, men hör fortfarande ett högt bullrande. Då jag är på väg att öppna fönstret för att höra bättre vart ljudet kommer ifrån ser jag ett blinkande orange ljus komma på en gata.  Varför skrapar man vägen mitt i natten då det är helt lugnt ute och knappt 5cm snö?? De va bara en som körde runt precis utanför mig och bullrade o höll på. Hade de snöat eller varit mycket snö hade jag förstått, men nu kändes de bara konstigt. Kan man inte skrapa runt 10 på kvällen eller 6 på morgonen typ om man nu vill göra de då de är lite trafik. Han som körde trodde nog  snöröjning va en tyst aktivitet, men de hördes mer än väl ända till min säng, så de va nog inte bara mig han störde.


Kommentarer
Postat av: mamman

Du såg att han skrapa i alla fall? Låter ju lite sjukt att göra sånt mitt i natten. Och kan tro att det inte syns idag ;-)

2011-02-11 @ 14:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0